2015. május 31., vasárnap

Prológus


Sziasztok. Meghoztam a blogom prológusát. A desinget ne nézzétek, mert még folyamatban van a tervezése, de már fel akartam tenni ezt a kis szösszenetet, hogy megtudjam, tetszik-e valakinek. Várom a visszajelzéseket, és mindenkinek köszönöm, aki benézz blogra. Csók Angyal.

Évek óta ez megy. Nap, mint nap. De minden nap egyre rosszabb. Keltél már apád hangjára? Nem arra gondolok, mikor kedvesen oda hajol hozzád, és azt mondja jó reggelt bogaram. Olyan nekem már évek óta nem volt. Nem is kívánok olyat, annyira nem vágyok nagyra. Komolyan, én már azzal is megelégednék, ha csend lenne reggel. Tényleg olyan nagy kérés ez? Hosszú ideje tűrtem. Én mindent megpróbáltam, beszéltem vele, kértem szépen, sírva üvöltöttem, hogy ne csinálja ezt, de mit sem ért ez én szavam az övé ellen. A következő kérdés, miért nem szóltál valakinek? Próbáltam. Kiskorú vagyok, ő a gyámom. Anyagi háttér megvan, iskolába járok és nem szenvedek hiányt semmiben. Elvileg.
Apa nem mindig volt ilyen. Sose vizsgáltatta ki magát, de utána olvastam. Egyszer olyan, mint egy vadállat, máskor pedig, mint egy szelíd kismacska. Ez a skizofrénia tünete. Nővérem volt az aki tudta szabályozni a dolgokat. Ha ő kiment és beszélt vele minden rendbe jött, mint egy fegyver tudtuk használni, a vadállat ellen. De elvégezte a gimnáziumot és kiment az államokba ösztöndíjjal. Attól a naptól kezdve, hogy felült a repülőre alig jön elő apám remélhetőleg eredeti énje.
Tegnapi napig bírtam a dolgokat. Nem volt négy óra mikor felkelt. A fejhallgatóm már a fejem mellé volt készítve, nem most volt az első ilyen hétvégém. Komásan tettem a fejemre a fejhallgatót és kapcsoltam be a zenét az mp3-on. Átlagos hangon szólt, ami nem volt olyan hangos, mint apám önsajnálata. Max erőre vettem és átfordultam a másik oldalamra. Hiába gondoltam a dalszövegre, vagy bármi másra, mégis az ő hangja visszhangzott a fejembe. "Itthon is folyton én vagyok a hibás, a munkába is." "Szerinted, milyen érzés látni, hogy ők milyen ruhákban járnak?" "A főnök folyamatosan terrorizál!" Felhúztam a lábaimat és magzat pózba próbáltam álomba ringatni magam. Jobbra-balra. Jobbra-balra. "Nem csináltok semmit!" Az ujjaimat tördeltem, majd a fejemre szorítottam a fejhallgatót, de mind hiába. "Mindent nekem kell csinálnom?" És eljött az idegösszeomlásom. Elhajítottam a mp3-at a szoba másik végébe. Körbe néztem és kerestem valami éles tárgyat, bármit amivel kiolthatom az életemet. Abban a pillanatban egy cérnadarabbal képes lettem volna megfojtani magam. Nem viccelek, csak a vágy lebegett a szemem előtt, hogy ha egyszer meghalok csend lesz. Síri csend. Vágyakoztam a csend iránt. Felálltam és körbe sétáltam a szobámban. Mindig rend volt a szobámban. Betti, mindig rászólt ha kint hagytam a ruhámat, vagy nem pakoltam el a könyveimet, de már nem tud rám szólni, én pedig túl lusta vagyok, hogy oda figyeljek az ilyenekre. Akkor rendetlenség volt, hogy már szinte rendnek számított, sajátos módján. A szennyes ruháim egy kupacba gyűrve hevertek az ágyam sarkába. Az íróasztalomon üres üdítős dobozok és papír fecnik hevertek, melytől már nem lehetett látni magát az asztalt. Találtam egy vajkenő kést, amit erősen a csuklómhoz szorítottam. Mély levegőt vettem és teljes erőmből meghúztam. Legalábbis azt hittem, hogy teljes erőmből. Nem, hogy nem ért eret a vágás, de el se vágta a kezem. A vágyat miszerint csendet akarok legyűrte a halál iránti félelmem. Na szép, ennyit a bátorságomról. Bemásztam Betti ágyába és a mellkasomhoz szorítottam a lábaimat. Már a csendben is az ő hangját hallottam, szinte láttam magam előtt, ahogy mutogatja a falon, hogy, mi, merre, hány méter. Elkapott a hányinger.
- Nem! Nem! Nem! Csendet akarok! - üvöltöttem, de az én hangom az övéhez képest elenyésző volt.
Le akartam szakítani a fülemet a helyemről, azt gondoltam, hogy ennél a süketség is jobb. A szemem a szekrény tetején álló vázára tévedt amiben papírrózsák voltak hurkapálcikára felszúrva. Nem gondolkoztam, csak cselekedtem. Megfogtam két rózsát és leszedtem őket a hurkapálcikákról. Szaporán lélegeztem, nem tudtam mit fogok érezni, de az egy kicsit megnyugtatott, hogy nem fogok meghalni, de mégse hallom soha többet ezeket a mondatokat. Két kezemmel a fülemhez érintettem a fadarabokat és egy gyors mozdulattal a lehető legnagyobb sérülést okoztam a fülemben. A fájdalom megtöltötte az egész fejemet. Sípolt és zengett az egész világ körülöttem. Eldobtam a pálcákat és a fülemre szorítottam a kezem. Térdre ereszkedtem és izzó homlokomat a padlóhoz nyomtam. Apró ujjaim közül, friss meleg vér folyt ki. Éreztem, hogy a szememből is kicsordult egy könnycsepp amit még sok másik követett. Mégis mi a francot csináltam? Utána már mindent más fényben láttam. Orbitális hülyének gondoltam magam, aki nem hall semmit. Nem sok esélyt láttam rá, hogy apa befogta a száját, tehát sikerült a merénylet. Megsüketítettem saját magam. A fájdalomtól alig tudtam felállni, de nagy nehezen sikerült a testemet a lábaim felé pakolni. Jobb kezemmel a székembe kapaszkodva indultam meg az ajtó felé. Bal kezemmel a fülemet szorítottam és igyekeztem nem arra gondolni, hogy valószínűleg most folyik végig a karomon a saját vérem.
Mind a ketten engem bámultak. Anya ájulás szélén járhatott, félre lökte apámat és hozzám sietett. Talán ez volt az első, hogy képes volt ellökni apát. Ez kellett, ahhoz, hogy a lábára tudjon állni. Még be is szóltam volna neki, ha a fejem nem akart volna szétrobbanni. Nagyon halkan hallottam, ahogy apának azt kiabálja hívjon mentőt. A szemébe néztem és annyit mondtam neki. Csend van.
A következő pillanatban már a kórházban voltam. Nem emlékeztem semmire, a mondat után. Hogy csak a sokk miatt, vagy sikerült el is ájulnom azt nem tudom.
Egy kórházi ágyon feküdtem. A fejem körbe tekerték valami gézzel. Viszonylag hamar összetettem a darabkákat. Fejemet a párnához szorítottam és igyekeztem jó dolgokra gondolni. Csak a fájdalomra tudtam gondolni, a fájdalomra, amit akkor éreztem. Most nem fájt semmim, szokatlanul jól voltam az eseményekhez képest.
Hosszú ideig csak bámultam a plafont, találtam egy igen érdekes repedést, amit hosszú percekig bámultam. Anya hajolt a fejem felé, ezzel eltakarva a repedésemet.
Rám mosolygott és megszólalt, de hiába, nem hallottam semmit se. Jobb kezemmel a fülemhez nyúltam. Megszólalhattam volna, de nem tudtam. A lelkem nem volt képes rá, ha megszólalok és nem hallom a saját hangom, teljesen megörülök.
Hát így vesztettem el a hallásomat és a hangomat is. Bele se gondoltam abba, hogy ezzel miket dobok el magamtól.

17 megjegyzés:

  1. Nagyon jól írsz és nagyon tetszik!:)
    Hamar hozd az új részt!:3

    VálaszTörlés
  2. Szia! Légyszi átállítanád a betűtípust Verdanára vagy Arialra? Érdekelne a sztori, de ez olyan szinten fárasztja a szememet, hogy nem bírom elolvasni. Kis vaksi vagyok, úgyhogy kérlek, szánj meg engem :0

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindent az olvasókért. :) de cserébe kérlek írd meg a véleményed, ha sikerül elolvasnod. ;)

      Törlés
  3. Szerintem bipoláris személyiségzavar amikor valaki egyszer vadállat máskor meg cica. A skizofrén inkább hallucinál meg hangokat hall.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem. Az apa skrizofén, nem pedig bipoláris, mert két külön személyisége van, nem pedig egy. Az én fejembe így született meg, ismerem a bipoláris betegséget és az apa nem olyan.

      Törlés
  4. Szia! Nagyon tetszik, már a prológussal felcsigáztad az elmémet! :)) A fogalmazásod nagyon jó, ahogy a történet is! Egy pár helyesírási hibát találtam, de az kinél nem fordul elő? :)) Remélem hamar meghozod az első részt, így tovább! :)) UI: Nekem már így is tetszik a kinézet! :))

    VálaszTörlés
  5. Szia! A sztori alap nagyon jó, felkeltetted az érdeklődésem. Csak a fejezeteket tedd be sorkizártba, mert az úgy sokkal jobban néz ki és a szövegtípust meg a színt is állítani kéne, mert egy idő után vibrált a szemem tőle :) Egyébként meg jól írsz így tovább :) Lett egy feliratkozód ;)

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Tetszett a prológus. :D Nagyon kiváncsi lennék, hogy mi lesz a következő. :) Amúgy, én is hallássérült-veleszületettség- vagyok, ezért könnyen megszerettem ezt a történetet. És ha legközelebb irod, hogy süket. Inkább ne, mert a hallássérültek nem szeretik ezt a szót, mert gúnyolódásnak veszik ezt, ahogy én is. Helyette ird, hogy siket, mert az szebb. :) Nem haragszom rád, amiért irtad ki, csak erről nem tudtál. :)
    És a lap túl keskeny, legyen szélesebb, nem kötelező megváltoztatni, csak mondom ,mert kicsit fura nekem. És a betűtipus sem jó, mert megfájdult a szemem, ahogy a többi ember is irta, inkább legyen olyan betűtipus, ami könnyen olvasható. Remélem segitettem ezzel. :) Legyél ügyes is továbbra.=^.^=

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, tényleg nem tudtam róla. A következőkben oda figyelek rá. És akkor a kinézeten is változtatok a következőkben.

      Törlés
    2. Jaj, semmi baj, semmi baj. :) Most már sokkal jobb lett az oldal, a történethez illik a stilus. :)

      Törlés
  7. Szió! Azt hiszem szereztél még egy feliratkozót! Gyorsan hozd a következő részt! Puszi: Lucy

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszik a történet! Bár..... nem értem .... mind 2 dobhártyáját kiszúrta.... vagy csak az egyiket? O.o Ettôl eltekintve nagyon jó a fogalmazásod! :) A betûtípussal semmi bajom nincs..... mivel telefonról írok xD Ez az elsô olyan story ahol hallássérült lányról olvasok.... és megfogott :) Kíváncsi vagyok.... hogy vajon mi lesz a folytatásba! :) Siess kérlek! U.I.: Szereztél egy rendszeres olvasót!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon profin fogalmazol. Ehez a bloghoz hasonlót még nem olvastam. Nagyon ötletes a story-d:) Így tovább!
    U.I.: Kövi mikor lesz? :)

    VálaszTörlés
  10. Woow!! Eszméletlen :D Csak így tovább várom a kövit :)

    VálaszTörlés